Iskierki

Kontakt: zuch.w.przedszkolu@gmail.com

Materiały na dzień 12.11.

Iskierki

Rozdział IV – w którym Kłapouchy gubi ogon, a Puchatek go znajduje

Materiały na czas 9-10.11

 ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

Październik 2020 r.

TEMAT KOMPLEKSOWY :    „  Misiu Pysiu  i  Zuchy przedszkolaki ”  

realizowany od 01.10 – 09.10.2020r

  • skazywanie części swojego ciała w zabawach ruchowych
  • dbanie o swoją aktywność fizyczną  podczas ćwiczeń gimnastycznych
  • poznawanie swojej miejscowości
  • wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną
  • nabywanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • rozwijanie pamięci podczas nauki piosenki

TEMAT KOMPLEKSOWY :    „  Pysio  i Przedszkolaki  dla  klimatu ”    

realizowany od 12.10. – 16.10.2020r

  • rozwijanie mowy biernej i czynnej dziecka
  • posługiwanie się liczebnikami porządkowymi
  • rozwijanie poczucia rytmu w zabawach muzycznych i matematycznych
  • zwrócenie uwagi na wpływ człowieka na otaczające nas środowisko
  • poznawanie  różnego rodzaju domów, ich rozkładu oraz wybranych urządzeń elektrycznych w nich dostępnych
  • dzielenie się swoimi przeżyciami związanymi ze zwierzętami przebywającymi w domu; dbanie o zwierzęta

TEMAT KOMPLEKSOWY :    „  Jesień z Misiem wędruje przez ogród i sad ”   realizowany od  19.10. – 23.10.2020r.

  • poznawanie różnych owoców i warzyw, sposobów ich przechowywania ; rozpoznawanie ich za pomocą dotyk
  • uświadomienie sobie wartości odżywczych owoców i warzyw oraz zagrożeń wynikających z braku higieny
  • rozwijanie sprawności manualnej podczas wykonywania prac plastycznych
  • rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 4
  • wzbogaca doświadczenia smakowe podczas komponowania zdrowej przekąski

TEMAT KOMPLEKSOWY :    „  Idzie  jesień z Misiem  przez park i las ”   realizowany od  26.10. – 30.10.2020r.

  • rozpoznawanie i nazywanie darów jesieni; klasyfikowanie ich wg określonej cechy; dbanie o rośliny
  • poszerzenie doświadczeń plastycznych z wykorzystaniem materiału przyrodniczego; rozwijanie zdolności manualnych
  • uczestniczenie w działaniach pozwalających na poznanie swoich możliwości
  • rozwijanie słuchu fonematycznego w toku zabaw z elementami sylabizowania.