Iskierki

Kontakt: zuch.przedszkolak@gmail.com

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

„ ISKIERKI ”  –     PAŹDZIERNIK 2021 r.

TEMAT KOMPLEKSOWY :     „ Nasze zabawki” realizowany od 04.10 – 08.10.2021 r.

    Umiejętność ogólna:    

  • podejmowanie różnych aktywności plastycznych: rysowanie, kolorowanie, malowanie, naklejanie
  • zachęcanie do aktywnego udziału w ćwiczeniach i zabawach ruchowych, rozwijanie koordynacji ruchowej 
  • ćwiczenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • rozwijanie umiejętności cierpliwego czekania na swoją kolej czy udzielenie pomocy
  • utrwalanie zasad bezpiecznego korzystania z zabawek i sprzętów przedszkolnych

TEMAT KOMPLEKSOWY :    „ Jesienne drzewa” realizowany od 11.10. – 15.10.2021 r

   Umiejętność ogólna:  

  • poszerzanie wiedzy na temat jesieni i umożliwienie samodzielnego badania darów jesieni, 
  • uwrażliwianie na piękno obserwowanej przyrody i reprodukcji obrazów jej przedstawiających
  • doskonalenie umiejętności przeskakiwania i poruszania się na czworakach,
  • utrwalanie nazw kolorów i zabawy z barwami przy wykonaniu prac plastycznych,
  • ćwiczenie umiejętności skupiania uwagi na instrukcji słownej, tekście czytanym

TEMAT KOMPLEKSOWY :    „  W jesiennym koszyku ”   realizowany od  18.10. – 22.10.2021 r.

  Umiejętność ogólna:   

  • wdrażanie do uczestnictwa w zajęciach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu, rozwijanie sprawności ruchowej zgodnie z indywidualnym potencjałem,
  • nauka czekania na swoją kolej i przestrzegania ustalonych zasad zabawy,
  • usprawnianie aparatu mowy i doskonalenie umiejętności uczestniczenia w rozmowach,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania przedmiotów różnymi zmysłami,
  • poszerzanie słownictwa związanego z opisywaniem przedmiotów (3 latki: mały/duży, krótki/długi, miękki/twardy; 4 latki  z próbami porównywania mniejszy/większy, dłuższy/krótszy)

TEMAT KOMPLEKSOWY„ Jestem zuchem ISKIERKĄ”    realizowany od  25.10. – 29.10.2021 r.

Umiejętność ogólna:     

  • doskonalenie umiejętności zapamiętywania krótkich wierszy i piosenek,
  • zacieśnianie więzi w grupie i budowanie pewności siebie dziecka,
  • rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na drugiej osoby,
  • kształtowanie umiejętności radzenia sobie z własnymi emocjami